De lente begint - Reisverslag uit Xi'an, China van Chris Bonke - WaarBenJij.nu De lente begint - Reisverslag uit Xi'an, China van Chris Bonke - WaarBenJij.nu

De lente begint

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

11 Maart 2014 | China, Xi'an

Na een lange, grijze winter komt de kleurrijke lente met een nieuw begin. Zo ook voor mijn blog. Meer dan 8 maanden geleden ben ik vertrokken uit Nederland; op zoek naar avontuur en succes. Eerst naar Thailand en daarna naar China. Ik heb er een blog over proberen bij te houden op wordpress. Helaas was is ik door al mijn gereis sprakeloos. Nu is dat voorbij. Ik heb een baan en werk vaste uren, 5 dagen per week. Eigenlijk ben ik geen reiziger meer. Nu is er tijd om mijn verhalen te vertellen.

De foto's die bij dit verhaal horen zijn genomen in het park vlakbij mijn huis in Xi'an. Ik vind het een heerlijk park. Het is een plek waar Chinezen bijeenkomen en al hun dagelijkse bekommeringen even vergeten. Er wordt opera gezongen, traditionele muziek gespeeld, Tai Qi beoefend, bijgepraat en ga zo maar door. Het is een versnapering voor het oog en de oren van een Westerling. Zo'n contrast met het dagelijkse geraas van de zeeën auto's en vele bouwputten die deze stad rijk is. Chinezen werken zo hard voor hun toekomst dat zij vandaag vergeten. De parken zijn oases van cultuur in deze woestijn van hebzucht.

Chris Bonke

Oude blog:

Bonkesblog.wordpress.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Leven in China.

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 42878

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2009 - 05 Juni 2016

Chris in China

Landen bezocht: