Landing in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Chris Bonke - WaarBenJij.nu Landing in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Chris Bonke - WaarBenJij.nu

Landing in Hong Kong

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris

27 Augustus 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Het is dan eindelijk zo ver (sorry voor de cliché opening ;)) ! Vandaag ben ik aangekomen in het Rijk van het midden; China. De eerste stap van mijn half jaar in China is gezet. We zijn vanuit Dusseldorf vertrokken en via London uiteindelijk op het vliegveld van Hong Kong beland. Het was opvallend hoe strak alles daar, op dat prachtige vliegveld, verliep. Tussen het uitstappen uit het vliegtuig en het neerstrijken op mijn hotel bed zat niet meer dan twee uur. Dat is snel aangezien alleen de rit naar het hotel al drie kwartier was. Hong Kong is een stad van een ongekend formaat; alles gaat de hoogte in. Als je vanaf het vliegveld de stad nadert zie je tientallen hoge gebouwen die van een afstand heel luxe afdoen. Eenmaal dichterbij bleek dat veel van de gebouwen bestonden uit honderden kleine kamertjes waar ongetwijfeld heel veel chinezen zonder overbodige luxe wonen. Ons hotel heeft die luxe overigens wel :). Vandaag gaan we de echte skyline van Hong Kong bekijken (Hong Kong Island) wat ongetwijfeld erg mooi zal zijn. Om een lang verhaal kort te maken: als de appartementen al zo mooi zijn hoe gaaf wordt de echte skyline dan wel niet?

Foto 1 (Skyline distant): De eerste hoge gebouwen van Hong Kong die we tegenkwamen zagen er van een afstand erg mooi en luxe uit.

Foto 2 (Skyline close): Eenmaal dichterbij bleken de gebouwen gigantische appartementencomplexen te zijn.

• 27 Augustus 2009 - 15:12

Thea En Dana!:

Heej broertje/neefje,

Wat heerlijk om wat van je te horen en wat een prachtige foto's.

We missen je toch wel een beetje hoor. Vandaag bij opa en oma sneek geweest (je krijgt de groetjes) met hun gaat het ook erg goed.

Geniet van je tijd daar en als er wat is, kun je altijd proberen te bellen(we garanderen niet dat we opnemen).

Liefs
    Je allerliefste zusje
    en
    Je allerliefste tantetje

• 27 Augustus 2009 - 15:32

Jeannet:

Blij wat van je te lezen.
    Wat een gebouwen. Je zal er maar wonen. Geniet van je tijd in Hong Kong.
    kus je ma

• 28 Augustus 2009 - 19:35

Niek:

Hey kerel!!

Super om te lezen, hehe! De foto's op het forum zijn ook geweldig.

Geeft wel weer aan wat een man moet in china toch?

De foto's zien er super uit en ik snap precies wat je bedoelt.

Ik ga ervanuit dat je gewoon nog te bereiken bent op je email?

Heb nog wel het eea te vertellen ondertussen hahaha!

Wacht met smacht op de volgende reactie!:P hehe en dat rijmde,.. deels?

Groeten niek

• 29 Augustus 2009 - 11:03

Chris:

We zijn aangekomen in Guilin! Na een lange vieze busreis (slaapbus waar alles plakte) zijn we aangekomen op de campus. Helaas dus de stroom het nog niet op onze kamer en moeten we het in dit subtropische klimaat doen zonder airco :(. Ik zal snel een nieuw bericht plaatsen!

Leuk om van jullie te horen :). Het is hier echt geweldig, tot op dusver zijn wij de enige westerlingen op deze campus (die ook best groot is!).

Zo maar eens een tweetal dagen slaap inhalen! ZzzzZZZ

Groetjes uit Guilin, China ;P.

• 29 Augustus 2009 - 11:13

Jos:

He makker goed dat je er bent. Wat een voordeel dat je deze zomer getraind hebt in lange busreizen! Voor straks welterusten groet, Jos

• 29 Augustus 2009 - 15:32

Rob:

Ha die Chris,
    goed om te horen dat je bent aangekomen. Wen maar aan die onderbrekingen in het elektra-net. Aan de temperatuur wen je vanzelf... niet te veel bier drinken, krijg je het maar warm van! Veel plezier.

• 29 Augustus 2009 - 16:34

Jeannet:

Hé chris,
    Fijn dat je veilig aan bent gekomen. Ik hoop dat je de komende dagen een beetje slaap kan inhalen. Heb je wel een matras? Bevalt de kamer een beetje. Hoop gauw weer wat foto's te zien. Doe je de andern de groeten? heel veel liefs van je ma. een dikke kus

• 01 September 2009 - 19:52

Ester,Marcel + Kids:

Hallo Chris,

Leuk om te lezen hoor, jouw verslag, ben benieuwd hoe je de eerste lessen Chinees hebt ervaren. Hoe is het eten daar???

Groetjes van ons uit Usselo

• 02 September 2009 - 09:33

Chris:

Hee allemaal, bedankt voor de reacties :). Tot op dusver is het hier helemaal te gek :). De laatste dagen wel veel moe van de indrukken en het tijdsverschil maar dat is allemaal te overzien. De temperatuur is de laatste dagen beter, deels gewenning maar het is ook echt minder benauwd. We hebben nu 2 dagen Chinese lessen achter de rug en ik zal binnenkort er een blogje over schrijven. Tot op dusver vallen de lessen allesbehalve tegen! De leraressen ( ;) ) zijn vriendelijk, geven duidelijk en interessant les en kunnen een goed woordje Engels. Eigenlijk veel beter dan verwacht. Het voedsel is erg wisselend en heb al heel wat nieuwe ervaringen achter de rug. Op de campus is het eten niet te pruimen dus koop ik graag witte rijst of noodles uit de supermarkt :P. Eenmaal buiten de campus kun je erg lekker eten ookal moet je oppassen met scherpe gerechten.. Vanavond gaan we in iedergeval op jacht naar dumplings, mjam!

Groetjes,

Chris