Een kennismaking met de Guanxi Normal University - Reisverslag uit Guilin, China van Chris Bonke - WaarBenJij.nu Een kennismaking met de Guanxi Normal University - Reisverslag uit Guilin, China van Chris Bonke - WaarBenJij.nu

Een kennismaking met de Guanxi Normal University

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris

02 September 2009 | China, Guilin

Dag Nederland!
De afgelopen dagen zijn voorbij gevlogen en het was lastig om tijd en energie te vinden om mijn blog te updaten. Alle nieuwe ervaring vreten energie. Inmiddels zijn we allemaal goed gesetteld en kan ik dit verhaaltje rustig typen op mijn bedje :). We hebben nog geen internet , maar internet cafés zijn er wel. Alles wat we de afgelopen dagen meegemaakt hebben is te veel om zo te vertellen dus ga ik stapje voor stapje te werk..

De campus waar we verblijven voldoet aan de westerse eisen. Het is niet allemaal bling bling maar de kamer is groot, de airco is heerlijk (hoewel we op de heetste dag geen energie hadden, hel!), er komt lekker warm water uit de douche en op het toilet van onze kamer kan je zitten (halleluja). Deze opmerking suggereert terecht dat je niet op de andere toiletten kan zitten (of er in de buurt wilt komen). Helaas zijn de bedden niet meer dan een houten plank met een deken er overheen. We hebben (Michiel en ik delen 1 kamer) ondertussen allebei een extra deken erbij gekocht maar het voelt nog steeds aan als een betonnen vloer. We hopen uiteindelijk tegen een matras aan te lopen, wat tot op dusver ondanks een uitgebreid bezoek aan Guilin nog niet gelukt is

Onze kamer bevindt zich in het internationale gebouw waar het stikt van de verschillende nationaliteiten, veelal Aziatische. Thomas, een van mijn andere metgezellen, deelt een kamer met een Vietnamese jongen die geen Chinees noch Engels spreekt. Culturele verschillen zijn er zeker, zo zijn we er nog over uit of hij homoseksueel is of niet. Een van de eerste avonden lag hij tot diep in de nacht met een vriend van hem in een bed en is het allemaal close, close. Dit soort vriendschap schijnt echter voor veel Aziaten vrij normaal te zijn. We komen er vanzelf achter.

Al met al vallen de verschillen me tot op dusver nog wel mee. Een cultuurshock gevoel heb ik nog niet gehad. Wat ik wel merk is dat ik ’s nachts ontzettend veel en intens droom over van alles wat ik heb meegemaakt. Mijn hersenen draaien blijkbaar overuren om alles te verwerken.

Eind goed al goed, ik vermaak me hier prima.

Binnenkort volgt er meer! Groetjes uit China! Zaijian!
Chris

PS: Waarschijnlijk hebben we binnen anderhalve week een internet verbinding op onze kamer.

  • 02 September 2009 - 12:17

    Dana:

    Wouw broertje dat klinkt wel erg heftig en gaaf allemaal!! ik ben blij dat je het naar je zin hebt, zijn je colleges ook een beetje te doen? ik hoor het wel

    Dikke knuffel van je zussie

  • 03 September 2009 - 15:32

    Niek:

    Haha,

    Ruilen wil ik absoluut niet met je hoor. Helemaal niet meer naar dat verhaal over je bed en die wc,....

    Hehe wat is er nou beter dan s'ochtends heerlijk,.. hehe nou laat maar!:D

    Ik ben benieuwt naar je volgende reactie!

    Groeten niek

  • 06 September 2009 - 11:59

    Suzanne :

    Hoi, Ik ken je dan wel niet , maar wil toch even reageren :D
    Ik ben zelf bijna 2 maand terug uit Guilin, waar ik volgens mij hetzelfde programma heb gevolgd als jij (Fontys?)
    Ga vanaf nu je weblog volgen , om zo nog een beetje van Guilin mee te krijgen! :D
    Groetjes Suzanne

  • 06 September 2009 - 16:27

    Ruud:

    hey man, vet allemaal daar, vooral die nacht foto ;)

    hoorde van dana nog dat je een houten plankje had als matras :p word je hard van ;)

    heel veel plezier nog daar!
    groeten Peter, Letty, Gerben, Monique, Sanne en Ruud

  • 07 September 2009 - 09:35

    Chris:

    Bedankt voor jullie reacties :). Het slapen op een hard bed begint eindelijk te wennen. Het idee op op een (zacht!)matras te moeten slapen begint langzaam eng te worden :P. De colleges bevallen ons erg goed(!) en ze zijn van goede kwaliteit!

    Morgen gaan Michiel en ik op trektoch door de stad dus dat gaan vast nog interessante ervaringen opleveren. Het internet schijnt steeds dichterbij te komen en dus kan ik binnenkort meer verhalen en foto's uploaden (en oh wat zijn dat er veel :)).

    Jullie allemaal nog veel plezier in Nederland, ik hoorde dat het er regent :P! Hier is het overigens al dagen tegen de 40 graden..

    @ Suzanne, leuk dat je me blog volgt. Ben benieuwd of je nog veel herkenbare dingen tegenkomt.

    Zaijian!

    Chris

  • 09 September 2009 - 02:03

    Niek:

    Pff man,

    Ik hoor al veelste veel verhalen, haha!! moet niet veel gekker worden!

    Nederland, je kent het hier toch?? nooit regen,.. altijd mooi weer en niet te warm, liefst 25/26 graden! We hebben hier nooit het soort weer dat je nou niet zeker weet of je nou wel of niet een jas nodig hebt.

    Genoeg over het weer, ik wed, voor een heerlijk grolschje die wij wel hebben;), dat wanneer jij weer op een echte fatsoenlijke matras ligt, je nooit meer terug wilt!

    Groeten niek

  • 13 September 2009 - 13:20

    Monique En Gerben :

    heeey chrisie

    zo te lezen heb je het erg naar je zin daar
    alleen dat waar je op slaapt is natuurlijk wel heel wat minder
    misschien een boer in de buurt of zo dan kun je hooi tussen de 2 dekens leggen ligt wat zachter prikt alleen wel nog heel veel succes daar verder we zullen je verhalen volgen

    veel liefs tot snel

    Gerben Monique Peter Letty
    Sanne en Ruud

  • 15 September 2009 - 10:23

    Chris:

    Hej Hej,

    Hooi zal wel lekker zijn :). Hebben we trouwens nog wel nodig om onze kamer om te bouwen tot levende kerststal. We gaan die Chinesen eens laten zien wat kerstmis is; die grapjassen draaien nu al kerstliedjes :P. Alsof iemand dat anders dan in december wil horen?

    Zaijian,

    Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Leven in China.

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 42897

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2009 - 05 Juni 2016

Chris in China

Landen bezocht: