China, Lisabon en Las Vegas - Reisverslag uit Macau, Macau van Chris Bonke - WaarBenJij.nu China, Lisabon en Las Vegas - Reisverslag uit Macau, Macau van Chris Bonke - WaarBenJij.nu

China, Lisabon en Las Vegas

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris

02 December 2009 | Macau, Macau

Ni hao!

De titel zegt het al, ik heb afgelopen weekend 3 totaal verschillende plaatsen bezocht. Macau, een voormalige kolonie van Portugal, is niet beter te beschrijven als een combinatie van de drie.

Vrijdag
Onze opzet voor de reis was simpel. 6 mannen in pak, geen bagage anders dan een tandenborstel, met de bus naar het gok paradijs van China. Voor mensen die The Hangover gezien hebben weten waar ik het over heb ;).

Zaterdag
Na een rit van 14 uur kwamen aan in Zhuhai, vanuit dat stadje konden we de grens oversteken naar Macau. Macau is net als Hong Kong een gebied in China met speciale rechten en voelt aan als een ander land. De eerste paar uur hebben we ons netjes gedragen als toeristen maar na de lunch zijn we toch echt het casino ingedoken. Voor mij was dit de eerste keer aan de gok tafel. Om me er op voor te bereiden heb ik me ingesteld op verlies, gelukkig bleek niets minder waar! Twee dagen gratis aan de rum cola en nog weg lopen met geld ook :). Geweldig! Grand Lisboa hebben we ons eerste geluk geproeft, een paar uur later zaten we in MGM Grand, Wynn, Hard Rock en hebben we een kijkje genomen in The Venician. Dat laatste Casino sloeg echt alles; een en al pracht en praal. Het op een na grootste Hotel ter wereld en nog groter dan het broertje dat in Las Vegas staat. Na nog een paar uur in de club van MGM gefeest te hebben was ik om 5 uur een beetje moe geworden en ben ik mijn gammele hotel ingedoken om vijf uur later weer in het Casino te zitten.

Zondag
's Ochtends ben ik mijn geluk weer gaan beproeven in de casino's met mijn gokmaatje Phil. Ons favoriete spel was de roulette en we stonden allebei dik in de plus. Helaas begon de zondag niet heel sterk en na 50 euro verlies heb ik het maar opgegeven, later op de dag maar weer proberen. Uiteindelijk heb ik de dag nog een paar Casino´s en clubs gezien. ´s Avonds niet eerder in bed beland en in een nog veel minder schoon hotel.

Maandag
Maandag ochtend om 1 uur Macau maar verlaten om ons verloren metgezel (Jonas) terug te vinden in een parkje in Zhuhai. Eind goed al goed. Ik heb Macau verlaten met prachtige verhalen, 200 euro winst en een flinke kater. Maarja de foto's geven het beste beeld van de trip!

• 02 December 2009 - 15:16

Jos:

Well man in Black 200 euries rijker en dan nog een kater hoe doe je dat?

Foto's zien er leuk uit en volgens mij heb je plezier gehad!

• 02 December 2009 - 22:18

Jeannet:

Ik hoop dat het niet verslavend werkt.
    Typische opmerking van mij. Ha, Ha, Ha......
    Wat een ervaring weer.

• 03 December 2009 - 04:25

Chris:

Ik hoop dat het niet verslavend is, tis in iedergeval wel erg leuk :P.

Omdat Macau financieel meezat ga ik volgende week of de week erop naar Beijing, ik moet die muur gewoon zien! Ha, lang leve Macau!

• 15 December 2009 - 18:22

Martijn:

Weer een geniaal verslag van je kerel!
    Vooral als The Hangover fan!
    TOPTIP: download de serie the big bang theory!
    Dat is geniaal!