Chris in Wonderland Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Chris Bonke - WaarBenJij.nu Chris in Wonderland Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Chris Bonke - WaarBenJij.nu

Chris in Wonderland Laos

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris

13 Februari 2010 | Laos, Vientiane

Hallo allemaal!

Vietnam is voorbij, ik zit nu in PDF Laos! Laos ligt links naast Vietnam en is een prachting land dat helaas niet heel erg rijk is. Het is het meest gebombardeerde land ter wereld en de meeste mensen leven van minder dan 2 dollar per dag. Er zijn hier geen treinen en weinig verharde wegen. Alles gaat hier rustig en ouderwets. Vandaag stak ik bijvoorbeeld een eenvoudige brug over waar ik voor moet betalen. Nu is het betalen voor een brug niet zo heel raar maar bekijk de foto maar eens ;).

Een paar dagen terug ben ik aangekomen in Vientiane. Deze stad is de hoofdstad van Laos maar heeft weinig weg van andere hoofdsteden op deze wereld. Het is een rustig stadje zonder hoogbouw of luxe. Er zijn veel westerlingen en bijna geen verkeer. De mensen leven duidelijk voor een groot deel van toerisme in dit land. Toeristen die hier te vinden zijn kun je overal ter wereld tegenkomen want niet alleen backpackers worden aangetrokken tot dit paradijs.

De mensen die ik ontmoet heb in Laos zijn heel vriendelijk en ontspannen. Werken gaan hier rustig en met een lach op het gezicht. Dit is een aangename verandering na de drukte van Hanoi en China. Ik hoop op de wat afgelegen plaatsen waar we naartoe gaan wat leuke gesprekken te kunnen voeren met de locals.

Momenteel ben ik in Vian Vieng en het is hier niet mis. De hele stad is overgenomen door buitenlanders en omgebouwd tot een feestparadijs! Overdags genieten van de omgeving, frans stokbroodje en in de nacht feesten. Heerlijk om te doen maar het laat me wel achter met een dubbel gevoel. Ik zit nu in Laos, een straat arm land, waar ik hoop te kunnen genieten van de natuur en cultuur. Gek genoeg ben ik beland in een plaats waar dat allemaal verstopt is achter eettentjes met pizza, mega feeststallen waar de rum cola uit een emmer gedronken wordt en waar de locals engels praten. De taal barriere is hier sowieso een stuk beter dan in China. Maar om een lang verhaal kort te maken is Laos een heerlijk land om te zijn en ik geniet van alles wat ik hier tegenkom.

Over twee dagen zit ik in Luang Prabang. Daar is het de ongerepte natuur die domineert en boedisme het goed dat de stad kleurt met haar tempels. Vanuit daar komt mijn volgende verhaal!

Chris

PS: Foto voeg ik later toe! Sorry.


  • 13 Februari 2010 - 14:09

    Michiel:

    Tja.. ik ben te relaxt om te typen en laat iedereen op jouw blog de fotos bekijken.

    Wat een heerlijk land zeg, Laos.

  • 14 Februari 2010 - 00:56

    Hai Rui:

    Nimen hao Chris en Michiel.
    Ik reis met jullie mee, fantastische trip die jullie maken.Neem alle tijd voor Luang Prabang, zeer de moeite waard!!
    Geniet met volle teugen voor zover jullie nog alles kunnen opnemen.
    En Happy new Year of the Tiger!!!
    Harrie

  • 16 Februari 2010 - 09:07

    Chris:

    Hej Hai Rui,

    Luang Prabang is echt prachtig! Een van de hoogte punten tot dusver :). Helaas blijven we hier slechts 3 nachten, we moeten verder naar het zuiden omdat daar nog meer op ons wacht.

    Tot in Nederland,

    Chris

    PS: Happy newyear indeed! Helaas niets van gemerkt :(.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Leven in China.

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 42893

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2009 - 05 Juni 2016

Chris in China

Landen bezocht: