Klaar voor Angkor - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Chris Bonke - WaarBenJij.nu Klaar voor Angkor - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Chris Bonke - WaarBenJij.nu

Klaar voor Angkor

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris

23 Februari 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Hoi hoi steeds dichterbij komend Nederland!

Er zijn slechts een paar dagen voorbij sinds mijn laatste verslag maar met al het gereis is er weer veel om te vertellen. Mijn laatste verslag was in Vientiane, vanuit daar ben ik doorgereist naar het zuiden van Laos en na daar een paar dagen uitgerust te hebben (op een eiland in de Mekong) zijn we naar Cambodja gegaan. Gisteravond laat kwamen we aan op het busstation en hebben we dus tot vanochtend niets meer kunnen doen.

Het eiland waar we verbleven was geweldig! Het hete Don Det en heeft slechts 2 maanden electriciteit, daarvoor verstoorden vele aggregratoren/generatoren (help) de rust op het eiland. We hebben daar aan de waterkant gelegen en verder niets gedaan. Heerlijk! De mensen daar waren heel anders als in het noorden. De eerste vraag van de eigennaar van onze bungelo's was of ik een vriendin had en ik daar seks mee had. Nu had ik de hele nacht niet geslapen door de verschrikkelijke busreis en dus ben ik om die vraag maar wat heen geseild maar het bleek dat in Laos mensen de vrijheid niet hebben om te kiezen of ze seks hebben met iemand of niet; de regering regeert: 1 zonder huwlijk geen seks en 2 zonder toestemming van de regering geen huwlijk! Ongehoorzaamheid betekend vaak een einde aan je vrijheid! We hebben nog een paar andere gave gesprekken gevoerd met de eigenaar. Het was een erg toffe kerel die niet bang was om interessante onderwerpen aan te snijden. Eind goed al goed, we moesten verder en we hadden na twee dagen daar gerelaxed te hebben weer een busreis voor de boeg!

De busreis was overduidelijk uitgestipeld van A tot Z en niet om de snelheid maar om het geld. Vanaf we met een bootje ons eiland in de Mekong delta verlieten tot ik in mijn bed lag was het een aaneenschakeling van restaurants, vervoer en slaapplaatsen die allemaal vrienden en familie van elkaar waren. Op het busstation werden we vervoerd door tuctucs die ons allemaal naar het zelfde plekje in de stad brachten, voor een hostel, waar dan ook de meeste mensen bleven slapen. Soms wordt er misbruik gemaakt maar in dit geval was het eten niet te duur (en goed) en het hostel ook niet. Zij verdienen hun centje en wij hebben eten en een slaapplek, eerlijk, deal!

Oh, trouwens, ik vertelde in een vorig reisverslag dat ik dacht dat ik iemand de bus in zag stappen met een AK47 geweer.. Dat was geen vergissing! Ik las dat op de route die wij reisden in het verleden overvallen waren gepleefd door rebellen of bandieten! De oplossing was dat in bepaalde periodes een gewapende bewaker meeging.. Gaaaf.. Toch denk ik dat de route zelf een veel groter gevaar is dan piraten of iets dergelijks.

Maargoed, nu zitten we in Siam Reap, de stad vlak voor Angkor! We gaan morgen alles bekijken! Ik kijk er erg naar uit :). Angkor en haar grootste tempel Agkor Wat -tevens de grootste ter wereld- is een van de meest bijzondere plekken op deze aardbol. Morgen of overmorgen dus een paar toffe kiekjes erbij!

Groeten uit Cambodja

Chris

Aanpassing: Vandaag niet meer foto's. Er staat een virus op mijn camera dat ik eerst moet oplossen..

  • 23 Februari 2010 - 13:31

    Thea:

    hi chris
    geniet nog maar lekker van je trip!liefs thea

  • 23 Februari 2010 - 14:19

    Jeannet:

    Fijn wat van je te lezen. Het is al weer even geleden. Bellen gaat moeilijk dus het enige contact is via de mail of je bloq. Ge niet ervan. kus en liefs je ma

  • 23 Februari 2010 - 17:43

    Jos:

    Dag Chris,

    Eindelijk Angkor? Maak veel foto's zodat wij binnenkort kunnen meegenieten.

    Groet, Jos

  • 24 Februari 2010 - 13:12

    Chris:

    Heej allemaal,

    Net terug van Angkor (Wat). Het was een ongelooflijke dag! Morgen ga ik rustig zitten voor een verhaal met natuurlijk ongelooflijk mooie foto's :)! Werkelijk ongelooflijk..

    Groeten uit Siam Reap,

    Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Leven in China.

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 42892

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2009 - 05 Juni 2016

Chris in China

Landen bezocht: