Olifanten en shoppen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Chris Bonke - WaarBenJij.nu Olifanten en shoppen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Chris Bonke - WaarBenJij.nu

Olifanten en shoppen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris

03 Maart 2010 | Thailand, Bangkok

Hallooo allemaal,

Het is weer even terug dat ik een berichtje heb later horen maar vrees niet, alles is wel. Sinds mijn laatste verslag zijn we verder gereisd naar Thailand. Daar in Thailand hebben ik twee nachten met Michiel in een relaxed hotel vertoefd waarna ik eerst en later Michiel naar Bangkok gegaan zijn. Nu hebben we nog twee dagen in deze mega stad en daar genieten we zeker van.

Vertrek uit Cambodja
Ons vertrek uit Cambodja was niet alleen treurig omdat we Angkor achter ons moesten laten maar ook onze mede reiziger Pedro. Bij de grenspost naar Thailand kwamen we erachter dat Mexicanen een speciaal visum nodig hebben. Wij waren al uitgechecken en konden niet terug naar Cambodja en moesten pedro dus achterlaten. Gelukkig kwam hij een paar dagen achter ons aan en is het genootschap weer herenigd. Erg lomp overigens om er achter te komen dat er dit soort verschillen gemaakt worden tussen landen. Pedro is een doodgewone kerel uit de middenklasse van Mexico maar helaas maakt dat bij de grens niet uit.

Pattaya
Michiel en ik hadden het geluk dat we lekker goedkoop konden blijven overnachten in een hotel waar een v riend van Michiel werkt. Het was niet zo maar een hotel, het was een 5-sterren hotel! Ik denk niet dat het me vaker gaat gebeuren dat ik in zo'n hotel slaap. De stad zelf was een beetje een terleurstelling. Het is kort door de bocht te omschrijven als een badplaats die om protestutie draaid. Bepaalde straten doorlopen betekend dat je aangevallen wordt door de vrouwen.. Nu is dat niet verkeerd maar toch niet al te wenselijk als je een vriendin heb.

Bangkok
Ik ben wat eerder dan Michiel vertrokken naar de hoofdstad van Thailand. Dit omdat, mocht je het nog niet weten, ik al een tijdje een Thaise vriendin heb en ik haar weer in Bangkok zou ontmoeten. Ze heeft met de stad laten zien zoals je als toerist niet snel zou doen. We zijn op boottocht geweest, olifanten rijden en hebben in de heerlijkste restaurants gegeten. Omgaan met de locals betekend ervaren ;). Vandaag heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn vriendin. Ze gaat terug naar Guilin om daar nog een halfjaartje te studeren. Natuurlijk geen permanent afscheid ;).

Dat was dan maar een korte samenvatting van wat ik de afgelopen dagen gedaan heb. Bangkok is snel, modern, druk en chaotisch en veel tijd om te netten is er dus niet. De stad is een aaneenschakeling van winkels, tempels en uitgaansgelegenheden. Met een paar minuutjes ga ik met Michiel en Pedro het clubleven verkennen dus het zal weer een lange nacht worden.

Ik probeer morgen nog wat foto's te uploaden zodat jullie kunnen meegenieten van Thailand. Een prachtig land met wederom vriendelijkere mensen waar ik nog maar een klein stukje van heb gezien. Een ding is zeker, ik ben nog niet zat van Thailand!

Tot snel,

Chris

  • 04 Maart 2010 - 08:56

    Maud:

    Hee Chris (en eigenlijk ook Michiel haha)! Wat een avonturen zeg..! Nog 1 dagje en dan is het Azie-verhaal (voor even) afgelopen, pfoe dat zal zwaar vallen als jullie eenmaal hier in NL weer veel te snel gewend bent.. Maak er nog een topavond van en ik wens jullie vast een hele goede reis terug! (ps. ik zou nog graag even de vluchtnummers hebben als jullie dit nog lezen)

  • 04 Maart 2010 - 18:16

    Thea:

    he chris goeie terug reis
    en tot snel!!en ja geniet nog even!! doei thea

  • 04 Maart 2010 - 19:33

    Jos:

    Dag Chris,

    Dat van het uitgangsleven geloof ik wel maar het ritje op een olofant lijkt mij te gek. Als ik dit schrijf liggen jullie te slapen. Jullie laatste nacht.
    Geniet van je laatste dag in Azie en tot gauw. Goeie reis.

    Groet,

    Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Leven in China.

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 42887

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2009 - 05 Juni 2016

Chris in China

Landen bezocht: